pondělí 8. října 2012

Svatba ze zvyku?

Vím, že nic nevím, respektive vím, že tomu ještě nerozumím, ale i tak mi to nebrání napsat tuto úvahu. Proč se vlastně lidi berou? A co víc, proč se vlastně neberou?
 

Čím jsem starší, tím méně tomu rozumím.

V pátek se můj strejda oženil s ženskou, kterou asi nemá ani rád a kterou nemá vlastně rád skoro nikdo – je falešná, jen se přetvařuje, všechno ví, všechno dělá nejlépe a nikdo lepší než ona už na světě prostě neexistuje. Jak jsem se dozvěděla na velkolepé svatební hostině, jeho děti jí taktéž nesnáší. Proč si jí ale vzal? Bál se, že v 45 letech už zůstane sám a nikdo jiný, než tato "megera" by ho nechtěla?  

Připadá mi to jako by všichni chtěli být zaškatulkovaní do nějakého šuplíčku, ve kterém se lidi třídí podle jejich stavu. Ženatý = do smrti spokojený?? Přežívání místo žití? Proč v současné době nikdo nebere "posvátný svazek manželství" opravdu vážně? 

Mám pocit, že lidé se po svatbě změní příliš rychle. Pravděpodobně za to může jakýsi povědomý pocit jistoty, že slib nelze jen tak jednoduše zrušit a že, než dojde k opravdovému rozvodu, tak si jeho protějšek zvykne a přizpůsobí se. Ale proč? Nemají si lidé brát pouze osoby, o kterých si jsou stoprocentně jisti, že to je ten/ta pravý/á na děti a strávení zbytek života po jeho/jejím boku? Přijde mi, že většina lidí se po čase v manželství jakoby dusí a neví kudy kam, že po oněch kouzelných slůvkách ANO pro ně skončila celá kniha a nikdo si neuvědomuje, že vlastně skončila pouze jedna z prvních kapitol.

S tím asi i souvisí nový trend, kdy se lidé radši pro "jistotu" ani neberou, aby v případě krize byl odchod jednodušší. A jsou ti, kteří žijí na "hromádce" svobodnější, než ti sezdaní? Nevidí ve svatbě spíše větší zodpovědnost za své jednání? A co ti, kteří žijí pouze ve vztahu několik let, možná několik desítek let? Není to už nějaká degenerace a strach někomu opravdu patřit a být OPRAVDU někomu věrný a vážit si ho?

Mám toho plnou hlavu, vážení, a sama začínám pochybovat o svých hodnotách. Bohužel.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím "anonymní" návštěvníky o podpis :)