pátek 4. ledna 2013

Vnitřnosti malířů

Nejsem žádný znalec umění. Moc se o umění ani nezajímám a ani ho po pravdě ani neumím rozeznat. Co jse vlastně umění? Samozřejmě, znám jména známých ikon a i pár děl bych k nim určitě přiřadila, ale to pouze v rovině nějakých společenských základů. 


Před pár dny jsem na stránkách FB viděla výše uvedenou koláž. Strašně mě to zaujalo. Líbí se mi ten nápad a hledala jsem víc informací, co mají fotky, ze kterých je celý obrázek udělán, vlastně znamenat a z jakého důvodu byl vytvořen.

Na uměleckém blogu artsology.com jsem našla krátký text. Nemá moc smysl, abych se k tomu více vyjadřovala, tak alespoň vkládám převzatý text volně přeložený z angličtiny:

Když jsem kontroloval každodenní statistiky svého webového provozu – všiml jsem si něčeho divného. Hodně lidí se na stránky dostalo prostřednictvím vyhledávání fráze „vnitřek Picassa“. Moje první myšlenka byla: „to je opravdu zvláštní, kdo by to vyhledával?“. .. Byl jsem zvědavý, co se stalo, když jsem sám zadával do vyhledávání na Googlu tu samou frázi.  
Reklamní agentura DDB Brazil vytvořila sérii plakátů, na kterých by mělo být znázorněno „to“, co mají slavní umělci v sobě, a co je vlastně dělá tak unikátními. Reklamní kampaň pro MASP uměleckou školu (MASP = Museu de Arte de São Paulo) ukazuje orgány Pabla Picassa, Salvadora Dalího a Vincenta van Gogha, které jsou namalovány ve stylu, který napodobuje individuální umělecký styl každého z umělců. Součástí jsou i implicitní zprávy o tom, že umělecký talent opravdu nepřichází "zevnitř".

A na závěr jedna malá hra s těmito třemi ikonami - Dali, Picasso and Van Gogh Match Game





1 komentář:

  1. Nechali se inspirovat Frídou Kahlo, která se tak sama namalovala. Předpokládám že ji znáš.

    OdpovědětVymazat

Prosím "anonymní" návštěvníky o podpis :)